Muziek

Wie in zijn  leven in aanraking komt met Engelen, komt ook in aanraking met muziek, muziek in verschillende vormen, hetzij in de vorm van zingen, of het bespelen van een instrument, dan wel het luisteren naar muziek en daarover in gesprek gaan.

De Engelen vinden muziek heel belangrijk voor de ontwikkeling van de ziel (zie De Engelen en muziek), je kunt veel over jezelf leren door het luisteren naar muziek en te ontdekken wat die muziek met je doet. Iedereen kent dit uit ervaring, want iedereen heeft muziek waar hij van houdt, waar hij blij van wordt, of muziek die hem troost als hij zich niet zo goed, of verdrietig voelt. Er is muziek voor elke stemming en er is héél veel, dus wanneer je je erin verdiept wacht je een prachtige gevoelsreis.

Wie zelf actief met muziek in de weer is, door zingen of het bespelen van een instrument, leert daar ook heel veel van, omdat je jezelf in muziek niet kan verbergen, jouw gevoel klinkt door in jouw zang of in je spel. Je bezielt de muziek met jouw gevoel en dat gevoel breng je over op de toehoorder.

Bij de vieringen en herdenkingen bij de Stichting Uit de Bron van Christus neemt muziek een belangrijke plaats in. Er wordt een bij de gedenkdag passend religieus muziekstuk, een oratorium of een ander muziekstuk met een Bijbelse achtergrond gezongen, uitgevoerd door één van de koren van de Stichting.

Bij ‘Muziek om te beluisteren’ zijn fragmenten van muziek, die koren van de Stichting Uit de Bron van Christus hebben uitgebracht op cd, te horen.